Review: Zalando [mijn ervaring]

12 mrt

Image Hosted by ImageShack.us

Iedereen kent inmiddels Zalando wel. Heel veel blogs hebben over deze webshop geschreven en je wordt sinds de lancering van de webshop doodgegooid met reclame. Zalando had eind vorig jaar ook mij benaderd of ik een stukje over ze wou schrijven. Natuurlijk wil ik dat was mijn reactie maar ik schrijf niets over een webshop waar ik zelf geen ervaring mee heb. Nou zo gezegd zo gedaan ik zou een bon van 30 euro krijgen. Iedereen weet inmiddels wel dat het een kortingsbon en geen waardebon is en dat je 1 euro boven het bedrag van de bon moet uitgeven.

Op 15 December kreeg ik de code van mijn waardebon en ik ben toen heel goed gaan nadenken over wat ik ging bestellen. Schoenen over internet bestellen is niet mijn ding, ik moet ze aan voelen en kunnen passen dus dat viel af. Kleding viel ook snel genoeg af. Dus beauty it is.. Na wat rond gekeken te hebben besloot ik om een aantal nagellakjes te bestellen. 3 van Pieces (2,95 p/s), 1 van Uslu Airlines (11,00) en eentje van Butters London (16,00). Ik zat dus 5,83 boven het bedrag waar ik een bon voor had. Op 22 december had ik besteld en de 23ste werd het al verzonden. En toen heeft het tot de 28ste ergens bij TNT gelegen.

Image Hosted by ImageShack.us
jeej pakje!

Toen ik het pakketje binnen had kon ik niet wachten om hem open te maken maar toen ik hem open had kwam het aroma van nagellak me al tegemoet. OH NOOSE 😦 Dit betekende dat er een nagellakje overleden was. Het Uslu Airlines lakje (a 11,00) had de reis niet overleefd.

Image Hosted by ImageShack.us
twijfelachtig verpakt

Image Hosted by ImageShack.us
Waar is het bubbeltjesfolie?

Image Hosted by ImageShack.us
OH NOOSE 😦

Image Hosted by ImageShack.us
😦 lief uslu lakje je was te vroeg gestorven

Dus ik nam ik via mail contact op met de klantenservice over wat er nu moest gebeuren. Ik heb een week gewacht, toen zelf gebeld. De persoon die ik toen aan de lijn had zou het voor me regelen en er zou de volgende dag contact opgenomen worden met me voor verdere afhandeling. Volgende dag: niets. De dag daarop: niets. De dag daarop: hé mail! Ze hadden gereageerd op de mail die ik inmiddels 2 weken geleden gestuurd had. Ze zouden mijn geld terugstorten. Uhm ok. Daar had ik nooit om gevraagd, maar goed dat werkte ook voor mij. Een drietal dagen later keek ik via internetbankieren naar mijn saldo en ik zag dat er 2,95 teruggestort was. Mijn verbazing was groot. Ik had zowel in de mail als aan de telefoon verteld dat het om het Uslu Airlines nagellakje ging van 11 euro hoe konden ze dan in godsnaam een pieces lakje vergoeden? Dus stuurde ik maar weer een mail incl. foto van het lakje naar de klantenservice. Jeej ik had al antwoord na een dag! Ik zou in totaal 4 euro teruggestort krijgen en de overige 7 euro zou ik in een voucher terug krijgen. (Inmiddels is blijkbaar deze voucher ook niet meer bruikbaar terwijl er nooit gesproken is over wanneer de voucher zou komen te vervallen. Dus daar heb ik inmiddels ook weer over gemaild.)

Eindoordeel:

Ik vind het erg jammer dat het bij Zalando aan een goede klantenservice en aftersales ontbreekt. Ik had niet perse mijn geld terug gewild. Een nieuw lakje had ook prima geweest maar er is nooit aan mij gevraagd wat ik precies wou, ze deden zelf maar wat. Als ik Zalando was zou ik flink wat van het reclamebudget, we kennen de reclame inmiddels wel hoor, in de klantenservice en aftersales steken! Die kan zeker wel flink verbeterd worden. Ook hoop ik dat Zalando inmiddels breekbare spullen beter verpakt. Alleen een zakje om een flesje nagellak en wat luchtkussentjes in het pakket is echt niet voldoende! Ik weet dus niet of ik wel een tweede keer bij Zalando zou bestellen, wetende dat de aftersales zo slecht is.

33 Reacties to “Review: Zalando [mijn ervaring]”

  1. Maaike 12/03/2011 bij 10:28 #

    Op de Honestbeautytest waren ze ook enorm dik gebuisd. wees blij: jij hebt tenminste nog een pakje ontvangen. Dat was bij mij niet het geval. En wat ik boven het bedrag van de waardebon besteld had, dat geld moet ik ook nog terugkrijgen. Maar ik ga er niet meer om smeken, ik trek gewoon mijn conclusies over Zalando.

  2. petra 12/03/2011 bij 10:33 #

    jammer van het lakje, het had inderdaad beter in bubbeltjeplastiek gezeten!! Wat een klantenservice zeg 😦

  3. Danielle 12/03/2011 bij 10:34 #

    Tot nu toe heb ik van alle reviews pas1 -redelijk- goede gelezen 😦
    Echt super zonde! Maar misschien is het inderdaad inmiddels verbeterd.

  4. marion 12/03/2011 bij 11:11 #

    Wat een budzaak zeg! Ik weet wel dat ik daar nooooit iets ga kopen. Ze kunnen inderdaad beter dat reclamegeld in de aftersale service steken en belachelijk dat die voucher niet geldig meer was.

  5. Femke 12/03/2011 bij 11:57 #

    Dat is vervelend zeg! Ik heb zelf wel goede ervaringen met Zalando maar had het al wel meer gehoord dat wanneer er iets mis is met je bestellingje de pineut bent!

  6. Maartje 12/03/2011 bij 12:02 #

    Ik zat er over te denk om daar iets te bestellen maar nu ik dit lees doe ik het toch maar niet. Wat een slechte service zeg!

  7. Valérie 12/03/2011 bij 12:03 #

    Ik had op pinkypolish.nl ook al een slechte review gelezen over de winkel. 😦 Stom! En wat bubbelplastic was idd geen overbodige luxe geweest. Wat een slechte service zeg, bah!

  8. Mariska 12/03/2011 bij 12:07 #

    Ze hebben mij inderdaad ook benaderd, terwijl ik niet eens een beautyblog heb, maar ok.. Ik zit na het lezen van deze, en nog andere negatieve, toch wel echt te twijfelen.

  9. Ellyg 12/03/2011 bij 12:17 #

    Ik heb ook een negatieve ervaring met Zalando, ik heb ook een advertorial geplaatst en kreeg daar een kortingsbon van 50 euro voor. Leuk bestelling geplaatst, maar daar ging t fout en wel door mijn eigen schuld. Ik voerde het verkeerde huisnummer in en het pakket werd terug gestuurd.

    Ik mailde erover maar er kon pas verder gehandeld worden als het pakket weer binnen was. Opnieuw sturen van hetzelfde pakket was geen optie, ik moest opnieuw bestellen. Maar mijn kortingscode was natuurlijk niet meer geldig. Na een maand (!) heen en weer mailen had ik eindelijk een code die werkte. Net op t moment dat ik dacht, stik erin.

    Voor mij geen zaken meer met Zalando tot ze hun service hebben verbeterd!

  10. Miranda 12/03/2011 bij 13:02 #

    Ten 1ste zo verpak je niet nagellak als je het moet verzenden dat is gewoon vragen om problemen want ze zuilen de hele doos door :S.
    Ten 2de ze hebben er wel erg lang over gedaan om te reageren.
    Ten 3de ze hadden je een optie moeten geven, geld terug of niet lakje.
    Ten 4de de ene helft terug storten en de rest als voucher rond uit belachelijk.
    Ten 5de voucher die nu al verlopen is:S

    Voor mij 5 redenen om daar niet te bestellen!

    Vind het goed dat je er een artikel over geschreven hebt zo kan Zalando zien waar ze de mist ingaan en wat ze moeten verbeteren en zijn anderen gewaarschuwt voor ze een bestelling plaatsen.

  11. Sarah 12/03/2011 bij 14:14 #

    Auch, huge fail @ zalando! Ik heb er nog nooit besteld en zal dat helaas ook niet doen.

    Thanks for the review babe 😉

  12. kimberly 12/03/2011 bij 15:03 #

    Godzijdank heb jij hier een artikel van gemaakt! Ik zal dus ook nooit maar dan ook echt nooit iets kopen bij Zalando! Zo zonde dat ze hier zo mee omgaan. Jammer.

  13. Roos 12/03/2011 bij 17:35 #

    Jeetje Natascha, wat een vervelende ervaring! Ik las ook al destijds via je Twitter account dat je bonje had met Zalando, maar geen idee hoe érg het was. Hmm, ben nu niet erg gemotiveerd om daar te gaan shoppen. Jammer zeg!

  14. Maccia 12/03/2011 bij 17:46 #

    Jammer! Meestal werken van die luchtkussentjes juist vele malen beter dan bubbeltjespapier. Dan moet je er natuurlijk wel voldoende van instoppen.

    Ik heb zelf geen Zalando ervaringen en zo te horen zijn er wel meerdere slechte ervaringen, maar om nou om die kleine getallen uit te zetten tegen de megabestellingen die zalando binnenkrijgt is als non-buyer (ik snap dat als het je overkomen is, je het niet nog een keer probeert)toch een beetje vergaand.

    Ik had echter ook niet de volle prijs van de nagellak terugbetaald, indien je het lakje niet opnieuw zou willen ontvangen, maar 5,38 (bedrag boven de waardebon), aangezien dit uiteindelijk je zalando ervaring en samenwerking is geworden (niet eerder verschenen bericht). Voor mij is dat het onderscheid tussen een normale consument en mogelijke samenwerkingspartner.

    Snap dat je erg teleurgesteld bent, echt jammer van de nagellak en klantenservice en ik ben blij dat je het eerlijk meldt!

    • Natascha 12/03/2011 bij 18:16 #

      Er zaten 2 luchtkussentjes in, boven op de lakjes die “los” lagen.

      Ik vind het juist enorm slecht dat ze niet gevraagd hebben wat ik, de klant, wil.
      Het lakje opnieuw of geld terug. Ik wou namelijk gewoon een nieuw lakje.

  15. Suzy 12/03/2011 bij 18:00 #

    Ai ai ai… God, wat zei ik in m’n blog post? Die zakjes lucht zijn echt niet genoeg “padding” :/ Wat balen zeg dat je zo’n slechte ervaring met ze hebt. Bij mij ging de bestelling goed en bij m’n moeder ook, dus ik mag eigenlijk niet klagen. Maar als ik jouw ervaring zo lees, schrik ik toch best wel dat de service zo slecht blijkt te zijn…

  16. Kizzy 12/03/2011 bij 18:15 #

    Erg jammer dit…. 😦

  17. acrazylady 12/03/2011 bij 20:09 #

    ik hoor steeds slechte dingen over zalando. schoenen online bestellen durf ik niet en zoals hun verpakken koop ik daar echt geen nagellak te breekbaar en hoor verhalen dat de nagellak van pieces soms te dik en stroperig is. heel slecht allemaal dus

  18. Suzanne 12/03/2011 bij 20:55 #

    hey, daar is ie! net goed hoor 🙂

  19. Helena 12/03/2011 bij 21:14 #

    Damn wat balen, eerst van je overleden lakje.. en dan ook nog eens niet prettig behandeld worden 😦

  20. Cindy 12/03/2011 bij 22:49 #

    Balen zeg!

  21. Lisa 12/03/2011 bij 23:51 #

    Wow, klinkt echt niet goed, ze hadden inderdaad bubbelwrap bij die nagellak moeten doen :S Jammer dat je nagellakje kapot is gegaan…

  22. Linda 13/03/2011 bij 10:08 #

    Mijn bestelling is wel goed gegaan, maar ik heb inmiddels zoveel nare dingen gelezen dat ik er niet snel nogmaals zal bestellen. Hoewel, de Pieceslakjes zijn wel erg makkelijk te kopen zo 😉
    Wat ik het ergste van Zalando vind zijn die vre-se-lij-ke reclames. Alleen daarom zou ik er al nooit meer wat kopen.
    Zonde joh, dat je lak kapot is gegaan 😦 Daar is ‘ie veel te duur voor!

  23. Aranka 13/03/2011 bij 12:18 #

    Wat jammer dat het zo gegaan is zeg. Ik heb zelf ook inderdaad die bon van 30 euro gekregen. En daar ook iets voor besteld. Ik had een Sisheido mascara besteld maar die was helaas bruin. Ik heb de klantenservice gemaild en stuurde me meteen een mail terug met dingen die ik kon doen. Het terug sturen dus, dat heb ik gedaan en ik kreeg meteen het geld terug op mijn rekening en nog een voucher met de rest van het geld van de 30 euro voucher. En daar heb ik weer nieuwe dingen van besteld. Ik heb dus wel hele goede ervaringen met Zalando, echt jammer dat het bij jou zo is gegaan.. Het had zo leuk kunnen zijn.

  24. Amber 13/03/2011 bij 18:55 #

    Ik ben erachter gekomen dat dit bij iedere webshop is. Webshop waar ik in het verleden nooit problemen mee had nu opeens wel en ik weet niet waarom… ik had een aantal weken geleden ook 2 broeken naar Bonprix teruggestuurd, nooit reactie gekregen van: er staan er 2 aangegeven op je retour, maar we hebben maar 1 broek teruggehad, hoe kan dit? Kwam er zelf achter gelukkig, zou nu al 2x een vermist retour formulier opgestuurd krijgen want dat zouden ze GELIJK verzenden, maar 2x niks gehad… nu betaal ik straks het bedrag -2x de broeken, maar zie het al voor me dat ik weer gezeik krijg omdat ik niet alles heb betaald blabla. Ik begin een beetje op online shoppen af te knappen en word steeds voorzichtiger moet ik zeggen. 😦

  25. Priscilla 17/03/2011 bij 23:09 #

    Wat ontzettend vervelend! Ik heb zelf 1 keer besteld bij Zalando maar hier prima ervaring mee gehad. Ik had kleding besteld, dus dat is wellicht anders dan cosmetica. Heb al meer nagellakdrama verhalen gelezen 😦

  26. Linda 07/06/2011 bij 00:45 #

    Ook ik heb helaas een slechte ervaring met Zalando.

    Op 3 mei heb ik een aantal (dure) artikelen retour verzonden, track&trace heeft aangegeven dat het pakket op 5 mei aangekomen is bij Zalando. Ik heb een week gewacht ivm verwerking, daarna contact opgenomen om te vragen of mijn pakket in goede orde is aangekomen.
    Het pakket was in goede orde aangekomen en ik zou een email ontvangen wanneer ze het geld terug gestort hadden.

    Vandaag, 7 Juni staat het geld nog steeds niet op mijn rekening.
    Meerdere keren contact gehad met Zalando, het bedrag zou op 26 Mei overgemaakt zijn. Donderdag 2 Juni heb ik met klantenservice gebeld om aan te geven dat ik mijn geld nog steeds niet ontvangen heb en graag wil weten of er iets is misgegaan. Ik zou hierover gemaild worden dezelfde dag.

    Op vrijdag kreeg ik een email met daarin de mededeling dat dinsdag (vandaag) 7 Juni pas iemand aanwezig zou zijn op de afdeling boekhouding en ik daarna pas weer een antwoord kon verwachten.

    Wettelijk gezien zijn ze verplicht om binnen 30 dagen het bedrag terug over te maken na ontvangst van een retourzending.
    Ik geef Zalando tot volgende week maandag om het bedrag over te maken, dan zal ik juridische stappen ondernemen.

  27. Joanne 13/08/2011 bij 14:37 #

    Via deze weg wil ik ook mijn frustratie uiten over de werkwijze van Zalando.nl
    Er worden grove fouten gemaakt bij het invoeren van gegevens op de site. De telefonische service is gratis, maar elke telefoniste geeft verschillende signalen af. Ik kan heel mijn verhaal hier neerzetten; maar mijn eerste ervaring met Zalando is ronduit slecht. Mijn bestelde jurkje voor een bruiloft is voor de tweede keer geannuleerd door de ‘zachte G’ telefonistes. Er werd aangegeven dat ze verder niets meer voor mij konden betekenen.
    Ik zal in mijn omgeving op geen enkele manier reclame maken voor deze site

  28. dayenne 16/11/2011 bij 16:02 #

    Heel jammer, maar eerste ervaring meteen ook een slechte.

    Op 8-11 heb ik 2 jurkjes en moonboots besteld met als betaaloptie vooruitbetaling. De voorraad was voor alle 3 artikelen nog beschikbaar volgens de website. De bestelling zou 9 dagen gereserveerd worden tot mijn betaling binnen was. Op 10-11 ontvang ik van Zalando betalingsbevestiging.
    Vervolgens ontvang ik 4 dagen later het bericht dat de moonboots en 1 van de jurkjes wegens een technische fout niet geleverd kunnen worden. Vervolgens heb ik gemaild dat ik graag wil weten hoe dat kan gebeuren. Het gaat om 2 uit 3 delen van mijn bestelling!! Ik heb voorraad gecheckt, betaald en bevestigd gekregen en verwacht dus de gehele levering en niet slechts een derde deel. Vervolgens ontvang ik een standaard email met een tegemoetkoming van 10% korting op mijn eerstvolgende bestelling van minimaal 30 euro!** Ik heb vervolgens uitgelegd dat ik het nogal vreemd vindt dat ik eerst 30 euro moet besteden om te profiteren van hun goedmakertje terwijl zij een fout gemaakt hebben. En dat ik dat totaal niet belangrijk vindt en dat ik meer waarde hecht aan betrouwbaarheid en service en dat ik graag zou willen dat iemand uitlegt wat die technische fout betreft. Van de reactie zakt echt mijn broek af:

    Helaas hebben wij hier geen informatie over. Onze welgemeende excuses voor dit
    ongemak.

    Oftwel, wij hebben onze zaken niet op orde en zeggen dat het om een technische fout gaat terwijl we eigenlijk niet precies weten wat er mis gaat en we doen er ook niks aan om dit te veranderen.

    Onbetrouwbaar zooitje dus. Ik bestel er niks meer! Hopelijk ontvang ik snel mijn geld terug 😦

  29. Monique 09/02/2012 bij 11:05 #

    Ik bestel ook nooit meer bij Zalando!
    Als je iets terugstuurt omdat het niet past, zit je wekenlang op je geld te wachten!
    Ook vind ik het vreemd dat als je iets wil terugsturen, je de bestelling eerst moet betalen!

  30. Gideon 17/05/2012 bij 12:06 #

    Zalando, één grote zooi. Ik heb 3 weken terug twee paar schoenen besteld, deze voldeden niet aan de verwachting dus ik heb ze terug gestuurd (1 dag na ontvangst). Na twee weken te hebben gewacht kreeg ik eindelijk een e-mail met daarin de mededeling dat het pakket aangekomen was op 08-05-2012 en het bedrag binnen ENKELE dagen zou worden teruggeboekt. Het is vandaag 17-05-2012 en heb mijn geld nog steeds niet terug. Na een paar mailtjes, waar niet op geantwoord wordt en een paar belletjes met elke keer opnieuw beloftes is mijn geen nog steeds niet bij mij binnen.

    Ik kan niet meer zeggen dan; wat een ontzettende klote services. Ik zal u dan ook NIET aanraden om hier iets te bestellen.

  31. Edmay 23/09/2012 bij 20:55 #

    Ik heb altijd met veel plezier bij Zalando besteld. Tot de laatste keer. Had twee artikelen teruggestuurd en ze beweren er maar 1 ontvangen te hebben. Over en weer gemaild. Zou worden uitgezocht. Krijg ondertussen wel aanmaningen en dreigingen met incassobureau’s. Rechtsverklaring ingevuld en nog steeds betalingsherinneringen. En het stomme is dat de persoon waar ik mailcontact mee heb gehad en die begrip toonde en het uit zou zoeken hierover bij het volgende contact doet alsof haar neus bloedt. Nee, begin er niet me aan.

  32. monique 13/11/2012 bij 14:11 #

    Ik heb volgens zalando wat besteld te hebben in mei dit jaar. Ik weet niet waar ze het over hebben omdat ik niets heb besteld. Er schijnt een bedrag open te staan van 79 euro.
    Ik heb een afleveringsbewijs opgevraagd maar dat kunnen ze omdat het telang geleden is niet meer achterhalen. Wie heeft dit hetzelfde meegemaakt of zit nu nog in een situatie zoals zit? Laat het me dan weten want ik laat het er niet bij zitten! Ik ga toch niet betalen voor iets wat ik besteld zou hebben, wat niet gebeurd is? Ik hoorde van een kennis dat je niet kunt bestellen zonder meteen te betalen!

Geef een reactie op Miranda Reactie annuleren