Eten&Drinken: Carrotcake

12 Jan

Image Hosted by ImageShack.us
credit foto: mylittlenorway.com

Iedereen kent het mopje van het konijn dat elke dag bij de bakker om worteltjestaart vraagt wel. Maar wat de meeste mensen niet weten is dat worteltjestaart of Carrotcake eigenlijk heel lekker is. Speciaal voor de mensen die eens wat anders dan appeltaart willen maken dit overheerlijke carrotcake recept.

Carrotcake

Ingrediënten Cake:

500 ml bloem
500 ml bruine suiker
4 theelepels bakpoeder
1 theelepel zuiveringszout (drogist: zuiveringszout/maagzout)
2 theelepels kaneel
300 ml zonnebloemolie
4-5 eieren (ligt aan de grootte)
6-8 fijn geraspte wortelen

Ingrediënten glazuur:

200 gram verse roomkaas,
4 eetlepel crème fraîche,
2 eetlepel boter,
225 gram poedersuiker,
1-2 eetlepels citroensap.

Doe de oven voorverwarmen op 180 ºC.

Cake:

Mix alle droge ingredienten in een kom. Doe de eieren er bij en roer goed. De mix is nu een beetje droog, geen zorgen maken! Mix in kleine hoeveelheden de olie en wortelen bij de rest, maar roer niet te hard want daar wordt de cake plat en zwaar. Giet de mix in een ronde springvorm waar bij je onderin bakpapier heb gedaan en bak de cake voor 45 tot 50 minuten. Als je een vierkant bakblik gebruik bak dan de cake ongeveer 40 minuten. Als de cake klaar is laat je hem op een rekje afkoelen en kan je de glazuur maken.

Glazuur:

Klop de roomkaas, crème fraiche en boter los. Roer de poedersuiker in
gedeeltes door het mensel en blijf roeren tot het mengsel mooi glad is. Strijk de glazuur in dikke laag over afgekoelde cake en laat het in ongeveer 1 uur uitharden. Het maakt niet uit als de glazuurlaag er wat rommelig uit ziet dat maakt het alleen maar leuker!

6 Reacties to “Eten&Drinken: Carrotcake”

  1. Marielle 12/01/2011 bij 17:56 #

    Weet je, ik heb wel vaker recepten hiervan voorbij zien komen en heb het ook wel eens ergens zien staan maar ik vraag me nog steeds af: is het echt lekker?😀 Misschien moet ik het toch maar eens uitproberen!

    • Natascha 13/01/2011 bij 08:42 #

      Ik vind het echt heerlijk!
      Je zou het misschien niet denken maar de taart smaakt helemaal niet zo naar wortel🙂

  2. Elisa 12/01/2011 bij 19:52 #

    Ahhhh, Ik houd van carrot cake❤ ik heb hier opeens zo'n trek in haha ='D

  3. Lisa 13/01/2011 bij 02:01 #

    Ziet er heerlijk uit!🙂

  4. Marjolein 13/01/2011 bij 16:01 #

    Serieus; ik heb net mijn blond-amsterdam taartenboek doorgebladerd en besloten dat ik deze maar eens ging maken… Maar het smaakt niet eens echt naar wortel, heerlijk!

  5. Maccia 13/01/2011 bij 17:25 #

    Ik heb er wel eens een op, hij is inderdaad best lekker!

Geef een reactie

