Welke bril past bij jouw gezichtsvorm?

22 Nov


Tegenwoordig is het geen ramp meer om een bril te moeten dragen. Er zijn in vergelijking veel meer modellen, kleuren en merken dan vroeger. Was het vroeger nog een ramp als je een bril moest, nu zijn (dankzij diverse modedesigners) brillen hip! Maar niet iedereen kan elk montuur hebben. En om jullie een beetje te helpen heb ik deze post geschreven.

Rond gezicht:
Brede, ovale monturen met afgeronde hoeken. Vermijdt ronde modellen omdat je daar de vorm van je gezicht mee benadrukt.

Ovaal gezicht:
Jij hebt een brillen gezicht, alle soorten monturen zijn voor jou geschikt.

Hartvormig gezicht:
Kies voor een montuur waarbij de nadruk op de onderkant ligt. Dit zorgt er voor dat je voorhoofd smaller lijkt. Laat ronde brillen trouwens direct links liggen.

Lang gezicht:
Bij jou passen grote (opvallende) brillen die vooral in de breedte vullen, dit zorgt er namelijk voor dat je hoofd niet zo lang lijkt.

Peervormig gezicht:
Je brede kaaklijk valt minder op als je een bril draag waar het accent op de bovenkant van je bril ligt. Bij jou past een montuur met een forse bovenkant en een afwezige of minder opvallende onderkant het beste!

Mocht je een sportief montuur of een nerdbril hebben en je weet eigenlijk niet goed hoe je deze het beste kan dragen? Nou deze staan perfect bij de ‘boyfriend-style’. Een oversized hemd, baggy spijkerbroek en een paar leuke gympen en je look is af😀

6 Reacties to “Welke bril past bij jouw gezichtsvorm?”

  1. Sarah 22/11/2010 bij 13:12 #

    I haz glasses ^^ ben al toe aan m’n derde! ik draag al 12 jaar een bril geloof ik, eerste was echt aartslelijk, bah.. tweede en derde lijken wel op elkaar, zwart rechthoekig montuur met afgeronde hoekjes ^^ en nu is er ook nog wit bij ^^

  2. janne 22/11/2010 bij 16:53 #

    Haha handig!! Ik heb zelf denk ik tussen rond en ovaal in…

  3. raspberrydelight 22/11/2010 bij 21:46 #

    Handig artikel, ik heb zelf een redelijk rond gezicht en draag een vierkantige, afgeronde bril met de focus op de bovenkant, en dit is het beste montuur dat ik ooit al heb gehad ^^

  4. Lisa 23/11/2010 bij 01:10 #

    Leuk artikel🙂

  5. Eline 29/11/2010 bij 21:12 #

    handig om te weten!

  6. Lisan 01/12/2010 bij 19:52 #

    haha ik heb een ovaal gezicht, maar brillen staan mij echt niet xD. Ik heb er gewoon geen hoofd voor.

Geef een reactie

