Sporten & Make Up

13 Okt

Photobucket

Nu ik zelf enthousiast begonnen ben met sporten begon ik me wat dingen af te vragen bijvoorbeeld hoeveel meiden sporten er nou eigenlijk met make up op en met hoeveel make up en wat voor producten op hun gezicht.

Hier is in iedergeval wat mijn mening over bepaalde makeup producten en het daarvan dragen tijdens het sporten en een aantal tips.

Foundation is echt een no go voor mij. Wat nou als je zo hevig aan het zweten ben door het sporten en dat je je foundation weg zweet? Dan sta je daar in de sportschool met gevlekte foundation. Mocht je nou echt niet zonder foundation willen gaan sporten neem dan een foundation die licht van structuur is en je poriën gewoon kunnen ademen. Zorg ook dat je foundation of poeder vlek- en veegvrij is anders krijg je alsnog vlekken!

Ook vind ik oogschaduw niet heel slim. Je bent aan t zweten, zweet van je voorhoofd loopt in je ogen en wat doe je. Juist je wrijft in je ogen! En gelijk smeer je je oogschaduw helemaal uit. Ook niet een heel fijn vooruitzicht lijkt me. Ook kan je zweet met oogschaduw in je ogen komen en dan heb je kans dat je ogen geirriteerd raken!

Blush. Waarom zou je blush dragen als je van het sporten al een mooie rode kleur op je gezicht krijg? Onnodig dus!

Wat ik zelf altijd wel draag is waterproof mascara. Waterproof en geen gewone mascara. Want mocht je dan in je ogen wrijven dan ben je tenminste niet gelijk een pandabeertje.

Ook draag ik wel eens gelliner. En dan het liefste die van Coastal Scents want die blijft goed zitten ook als je in je ogen wrijft. Nou ja hij blijft bij mij goed zitten, dus als jij dat wilt dragen zou ik het eerst even uittesten. Want je wilt natuurlijk niet verrast worden door een soort van pandalook omdat hij bij jou niet bleef zitten😉

Mocht je iets van lipstick/lipgloss of iets dergelijks op willen doen. Zorg er dan voor dat je langhoudende lipstick of lipgloss gebruik. Je zal namelijk aardig wat drinken tijdens het sporten en je wilt natuurlijk niet dat al je lipstick/lipgloss aan je bidon of flesje zit ipv op je lippen!

En dan nog een vraag voor mijn lieve lezers: wat draag jij tijdens het sporten?

14 Reacties to “Sporten & Make Up”

  1. Pauline 13/10/2010 bij 15:39 #

    Waterproof mascara, lippenbalsem en een klein beetje poeder. Hoewel de poeder er meestal zo weer af is😉

  2. Roos 13/10/2010 bij 15:41 #

    Eigenlijk zo weinig mogelijk. Vooral oogmake-up houd ik rustig. Ik heb lenzen en het is heel lastig en onhandig als er dus iets in mijn ogen komt. Ik ben een grote fan van eyeline, maar met sporten vind ik dat dus een no-go.
    Ik ga dan wrijven en dan zie ik er binnen no time uit als een wasbeer. Geen succes dus.

  3. Sarah M 13/10/2010 bij 15:41 #

    Rien du tout. Dat gaat toch niet:/

  4. Lene 13/10/2010 bij 15:45 #

    ’t liefst Niks!

  5. Martine 13/10/2010 bij 16:18 #

    Handig! Ik ga meestal ’s avonds of na school sporten, dus dan is de meeste make up er eigenlijk al weer af😛
    x Martine

  6. Maccia 13/10/2010 bij 16:29 #

    Ik sport al heel lang niet meer buiten de deur (droeg toen nog geen make-up), iets zegt me dat ik toch wel met make-up zou sporten. na het sporten is een anti redness concealer misschien wel handig

  7. Annigje 13/10/2010 bij 17:21 #

    Net wat er nog op zit van die dag, maar in ieder geval geen foundation. Mascara heb ik altijd wel op, soms eyeliner en als ik die dag oogschaduw droeg, zit het er ook nog op, maar dat blijft prima zitten. Ik dep het zweet weg met een handdoek en wrijf niet in mijn ogen, dus dan is het geen probleem. In principe ga ik sporten met alleen wat mascara, maar vaak kom ik net terug van school en dan heb ik geen tijd meer om het nog aan te passen😉

    Tijdens het sporten snap ik ook niet dat sommige mensen mooi willen zijn. Je gaat toch om te bewegen? Dan wil ik zo hard mogelijk werken en alles eruit halen haha. Dan kan make-up sowieso niet meer zorgen dat het er nog fatsoenlijk uit ziet haha!

  8. Femke 13/10/2010 bij 17:42 #

    mijn training is besloten ik speel vrij hoog (noord holland selectie handbal) dus vind ik het niet nodig maar toch draag ik meestal mascara.

  9. Johanna 13/10/2010 bij 17:48 #

    Okéé, maar wat als je gaat sporten op school? Ik neem gewoon altijd een goed dekkend poeder mee als ik gym heb, en dat werkt wel fijn zo. Ik draag trouwens geen oogschaduw, maar mijn eyeliner etc. blijft altijd wel netjes zitten;)

    x

  10. BeautyFocus 13/10/2010 bij 19:27 #

    Ik gebruik tijdens sporten (als ik al ga :P) altijd alleen een beetje mascara en lippenbalsem/lipgloss, meer niet, vanwege de redenen die jij al noemt in je artikel.
    Moet er niet aan denken dat er foundationvlekken op mijn kleding of handdoek komen te zitten, lijkt me zo genant!🙂

  11. Selina 13/10/2010 bij 20:43 #

    Hoe beroerd ik er ook uit zie, als ik ga sporten draag ik geen make up!

  12. Eline 14/10/2010 bij 13:37 #

    ik draag niets van make-up tijdens het sporten. Ik vind het vies als je sport en zweet en dan nog eens met de make-up…no thanks!

  13. lizzz 21/10/2010 bij 22:08 #

    ik sport nooit, want daar ben ik te lui voor hihihi…..

  14. Lisa 05/11/2010 bij 20:05 #

    Draag zowat geen make-up tijdens sporten🙂 Is gewoon onhandig als je gaat zweten enzo, misschien heb ik soms mascara op gehad maar dat is alles ook🙂

Geef een reactie

