Afvallen…

29 Sep

Photobucket

Zo extreem als op het bovenstaande plaatje is mijn gewicht (gelukkig) nog niet. Maar ik heb volgens mijn BMI wel overgewicht en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Dus heb ik besloten om er iets aan te gaan doen! Ik ga geen extreem dieet volgen en voortaan alleen maar op sla en selderij leven. Nee ik ga gewoon de hoeveelheid die ik normaal eet halveren en dan eigenlijk voornamelijk bij mijn avondeten omdat dat de maaltijd is die je, als je een maaltijd wilt overslaan, mag overslaan. Ook ben ik lid geworden van een sportschool en ga ik minstens 3 keer in de week groepslessen volgen. Ik ben vorige week woensdag begonnen, een week geleden dus, en heb inmiddels 3 groepslessen gehad (vanavond de vierde!) en ik ben in een week 1,1 kilo afgevallen. De groepslessen die mij tot nu toe het meest aanspreken zijn Zumba & Body Balance. Maar ik ga ook nog een aantal van de andere groepslessen proberen. Ik heb gisteren Body Jam gedaan en die viel me eigenlijk wel een beetje tegen. Dat was echt meer een streetdanceles dan een workout en dat is niet wat ik zoek. Misschien dat ik, tegen de tijd dat ik op mijn streefgewicht zit, het nog wel een keer opnieuw ga doen maar voor nu houdt het hierbij op.

En omdat ik lijstjes leuk vind volgt hier een lijstje van de voor mij beschikbare groepslessen op mijn sportschool. En bij een afvalupdate (als jullie dat tenminste leuk vinden om te lezen. En anders lezen degene die het niet interessant vinden gewoon maar niet, het is toch lekker mijn blog :P) zal ik de groepslessen die ik gevolgd heb afstrepen😀

Groepslessen:
* = favoriet
dit = les geprobeerd

• Kick & Punch
• Callanetics
• Step Combi
• BBB Low Impact
• Body Attack
Body Jam
Zumba *
• Steps
• Body Shape
Body Balance *
• Body Combat
• Spinning

7 Reacties to “Afvallen…”

  1. Sanne 29/09/2010 bij 17:40 #

    Succes meis!
    Ik moet ook nodig wat afvallen, dus ik ga je updates met interesse lezen. Wie weet waag ik me zelfs ook aan de grote boze sportschool🙂

  2. Laura 29/09/2010 bij 17:44 #

    Suc6 meis!
    JE KAN HET :D!

  3. Annigje 29/09/2010 bij 17:50 #

    Succes!!

    Body Attack vind ik zelf geweldig! Lekker gek doen op muziek haha, heel fanatiek, veel bewegen en springen en gewoon super leuk om te doen!

    Body Shape is ook leuk. Wel zwaar, maar erg goed voor de vorming van je lichaam.

    Kick & Punch klinkt als Kickfun/Kickfit. In dat geval is het ook een super leuke les😉

  4. Maccia 29/09/2010 bij 18:35 #

    Ik kan lastig over jouw situatie oordelen hoor, maar als je lekker 3 keer per week gaat sporten, is het misschien niet nodig om je eten te halveren, je hebt dan meer energie nodig/hoeft minder te verbruiken.Natuurlijk kan het ook allebei, hangt er van af of je daadwerkelijk te veel eet en een hele hoge BMI hebt waarin het vetpercentage hoog is en niet het spierpercentage!

    Veel succes, bewegen kan nooit kwaad😀 !

  5. Loeder 29/09/2010 bij 18:35 #

    Heel veel succes gaat je vast lukken!

  6. Amber 29/09/2010 bij 18:52 #

    Succes!😀 Het gaat vast lukken!
    Wel goed dat je gewoon normaal blijft eten (alleen dan minder).
    Ik baal wel dat ik gewoon geen energie heb om te sporten, heel slecht ook voor mij, want het moment dat ik iets te ver ga (ik voel die grens niet op dat moment, pas de dag erna, dus ik kan nooit zeggen ‘ok NU moet ik stoppen anders gaat het fout)…) moet ik er alweer een week van bij komen… een rondje van een kwartier lopen is echt mijn max, nou ja, dan val je dus ook niet zo veel/snel af. Ik wil spieren kweken, al het vet zit in mijn bovenbenen namelijk, maar dat wordt heel lastig als ik alleen rondjes kan lopen.😄

  7. Selina 29/09/2010 bij 19:19 #

    Heel veel succes! Ik vind Bodyjam echt verschrikkelijk om te doen😉 Bodybalance ligt beter bij mij omdat dat gewoon op een hele andere manier sporten is. In ieder geval, zet hem op!

Geef een reactie

