Eten&Drinken: Slasoep

11 Sep

Photobucket

Ik ben gek op soep en op zelf soep maken. Deze soep heb ik zelf een hele tijd geleden al een keer gemaakt alleen had ik hem toen niet heel erg op smaak gemaakt en viel hij een beetje tegen. Toch is het een lekkere en makkelijke soep en ik ben ook zeker van plan om hem (is een soep eigenlijk wel mannelijk?) weer eens te gaan maken😀

Slasoep

Ingrediënten
1 krop sla
1 ui
25 g boter
1 l (groente of kippen) bouillon
250 ml room of roomkaas (met of zonder kruiden)

Bereiding
Snij de sla in dunne repen en was deze. Snipper vervolgens de ui en fruit deze tot ze glazig zijn in boter in de soeppan. Voeg de sla toe en laat deze slinken. Voeg de groentebouillon toe en breng het geheel aan de kook. Laat de soep zo’n 10 minuten koken. Haal de pan na 10 min. van het vuur en pureer alles goed fijn met een staafmixer. Maak de soep op smaak met room, peper en zout.

Tip: Eventueel kan je ook nog een teentje knoflook tegelijk met de ui toevoegen en bij het op smaak maken van de soep ook wat chilipoeder toevoegen.

6 Reacties to “Eten&Drinken: Slasoep”

  1. Laura 11/09/2010 bij 18:49 #

    Hm.. Nee ik denk niet dat ik dit snel zou maken.
    A) ik kook nooit
    B) ik kan niet koken 😄

  2. Loeder 11/09/2010 bij 19:50 #

    Oh wow dit kende ik helemaal niet, ben wel heel benieuwd hoe dat smaakt!

  3. Sanne 11/09/2010 bij 22:47 #

    Klinkt best lekker, gaan we eens maken🙂
    Bedankt voor het recept!

  4. Angelique 12/09/2010 bij 14:01 #

    creatief!

  5. Eva! 12/09/2010 bij 15:29 #

    wat grappig! ga het een keer maken!

  6. Tarwegras 13/09/2010 bij 13:13 #

    Ziet er gezond uit, ga het eens proberen. Ben benieuwd hoe het smaakt, het wel eens sla sap gedronken maar dat vond ik niet zo geslaagd.

Geef een reactie

