Eten&Drinken: Pompoensoep

15 Jun

Als je wanneer ‘onze mannen’ moeten spelen echt alles oranje wil hebben dan mag deze overheerlijke pompoensoep niet ontbreken!

Photobucket

Pompoensoep


Bereidingstijd:
20 – 30 minuten

Benodigheden:
– 1 grote pastinaak
– 2 wortelen
– 200 gr pompoen
– 2 takjes selderij
– 1 ui
– 2 teentjes knoflook
– (olijf) olie
– 2 liter groentebouillon
– 1 laurierblad
– tijm
– zout en peper
– fijngesnipperde bieslook

Bereiding:
Was de groenten en snijd ze grof. Verhit de olie en fruit de ui er in.
Als de ui glazig is voeg je de overige groenten toe en laat ze 4 minuten op een laag vuur stoven. Voeg de bouillon en de kruiden (met uitzondering van de bieslook) toe. Laat het 30 minuten zachtjes doorkoken. Verwijder de tijm en de laurier. Pureer de soep en maak de soep op smaak met zout en peper.
Garneer de soep voor je het serveert met de fijngesnipperde bieslook af.

5 Reacties to “Eten&Drinken: Pompoensoep”

  1. Maccia 15/06/2010 bij 08:46 #

    Leuk! Ik kan me nog herinneren een pompoentaart gegeten te hebben, die vond ik wat minder. Ik sla dit recept even op en wie weet komt er het nog wel eens van!

  2. Madelon 15/06/2010 bij 12:21 #

    Lekker! Ik vind pompoen heerlijk en voedzaam, dit recept klinkt goed😀

  3. Amber 15/06/2010 bij 12:22 #

    Ik heb het wel eens op, was wel lekker, maar om het nu zelf te maken? Ik ben de enige dan die het eet!😛

    • Natascha 15/06/2010 bij 13:53 #

      Ik heb al eens aspergesoep gemaakt en alles in mijn eentje op moeten eten haha.
      Als het lekker is vind ik het helemaal geen probleem😉

  4. theuncensored 15/06/2010 bij 21:07 #

    dat is inderdaad zo lekker, hihi ik heb laatst ook nog met pompoen gekookt. het idee is gewoon leuk: zo’n grote oranje halloweenvriend als avondeten ;p

Geef een reactie

